Tato díla jsme dražili ve čtvrtek 19. října v Městském divadle a kině Ostrov v Havlíčkově Brodě.
-
A00
Proč neletí?
5.000KčA00Proč neletí?
Měkotová Ivana
2020 • suchý pastel • v rámu • 70×50 cmVyvolávací cena: 5000 KčO díle
Proč neletí?
Obraz Ivanky Měkotové zaujímá v naší aukci výjimečnou pozici.
Ivanka totiž odletěla… Zemřela v únoru 2022. Kdyby zde dnes mohla být, na její tváři by zářil laskavý a radostný úsměv. Dnešního dne se však nedožila, ani zahájení stavby hospice nestihla. Byla však naší velkou podporovatelkou, naší práci fandila a věřila, vždy se zajímala o novinky a hledala cesty, jak nás podpořit i v dobách nejtěžších.
Obraz „Proč neletí?“ darovala do aukce pro hospic Mezi stromy a speciálně pro tuto příležitost jej tvořila. Pro nás je dnes nesmírně cenný, protože jsou s ním spojeny krásné vzpomínky na vzácné přátelství.
V našem týmu jsme se shodli na tom, že tento obraz patří do hospice, že jeho domovské místo je tam.
Proto jej budeme dražit nevšedním způsobem, a to pro hospic. Chtěli bychom tak vyjádřit poděkování a vděčnost za to, kým pro nás Ivanka byla, a že s námi mohla jít alespoň kousek cesty. Obraz tak navždy zůstane součástí Hospice Mezi stromy spolu s laskavostí a oporou, kterou jsme od ní dostávali.
O autorovi
Ivana Měkotová se narodila v Humpolci. Ačkoli se poté přestěhovala do Světlé nad Sázavou, velkou část dětství strávila ve svém rodném městě u babičky Jindřišky Kamešové. Její rodinná pouta se váží na pradědečka Františka Jokla a Vincence Kameše, zasloužilé občany Humpolce.Po absolvování gymnázia a pedagogické školy studovala ještě na DAMU, a to na Katedře loutkářství. Pracovala jako učitelka v mateřské škole a posléze jako učitelka literárně-dramatického a výtvarného oboru na ZUŠ. Bohatý svět výtvarné tvorby objevovala prostřednictvím své maminky a dalších umělecky činných členů rodiny.Vystavovat začala v roce 2015. Její obrazy jsou zastoupeny v soukromých i galerijních sbírkách v České republice, Holandsku, Velké Británii, USA, Irsku a na Slovensku. Ivana Měkotová je, mimo jiné, autorkou knihy „AŤ SE TI LÍBÍ NA SVĚTĚ“, a také řady písňových textů. Její oblíbené motto zní: „To příběhy dělají nás“
-
A01
Voda čirá, mysl klidná
1.500KčA01Voda čirá, mysl klidná
Cai Zhiyi
nedatováno • fototisk • plátno • 40×60 cmVyvolávací cena: 1500 KčO autorovi
Fotograf Cai Zhiyi se narodil 15. dubna 1966 v Šanghaji. Vystudoval prestižní Universitu Donghua, obor textilní design. V současné době pracuje jako Part-time Professor College of Applied Art Design Shanghai Polytechnic University. V posledních dvaceti letech věnuje pozornost umělecké fotografii. Uspořádal několik samostatných výstav v České republice i v Číně, podílel se na mnoha společných výstavách v Čechách, Rakousku a Nizozemsku, z nichž nejvýznamnější byla v Praze otevřená výstava Cizinci v EU, jeho fotografie se dočkaly řady ocenění. Podílel se na několika knižních publikacích a přední čínský fotografický časopis publikoval jeho fotografie i na titulní straně.
V roce 2019 vydal fotografickou publikaci Člověk, věnovanou portrétní fotografii, do které zařadil portréty předních českých umělců a politiků. Dokáže vystihnout specifické zvláštnosti tváře v nestřežených okamžicích. Jeho fotografie z Číny jsou zaměřeny zejména na rodné město, fotografie z Čech dokumentují převážně krajinu Vysočiny. Pozoruhodně sugestivní jsou fotografie různých pražských zákoutí, z nichž neokázale mluví historie všedních dnů. Krajinným záběrům Cai Zhiyi je vlastní výrazná schopnost zobrazovat poutavé scenerie, zachycovat je v nezvyklých okamžicích, což snímkům dodává oduševnělou atmosféru a výrazný poetický náboj. Platí to jak o fotografiích krajinných, tak o záběrech krajiny městské. Jednotlivé snímky jsou fotografickými básněmi, stejně jako fotografie, z nichž vyzařují přirozené barevné kontrasty.
Snímky čínského prostředí se pokoušejí o standardní dokumentaci současného života, hledají hlubší parametry, s nimiž se běžně nesetkáváme. Pozoruhodné jsou výmluvné záběry čínských horských masivů i detailních postřehů z hor. Osobitá je Zaiyiova práce se světlem, dokonale zobrazující strukturu bezprostředního zážitku. Šíří tematického záběru náleží plným právem k současným předním představitelům české fotografické scény.
-
A02
Sada historického skla
4.500KčA02Sada historického skla
František Novák
nedatováno • sklo • lesní sklo • 14×35×35 cmVyvolávací cena: 4500 KčO autorovi
František Novák z Dobronína se vyučil sklářskému řemeslu v Josefodole ve Světlé nad Sázavou a na Střední průmyslové škole sklářské v Novém Boru. V devadesátých letech si otevřel vlastní sklářskou dílnu v místě bydliště. Huť zajišťuje zakázkovou výrobu pro muzea, hrady, zámky včetně dodávek do zahraničí, zejména do Skandinávie.
Díky své píli, studiu literatury i experimentování získal širokou základnu pro výrobu sklářských produktů nejrůznějšího charakteru, a to zejména v oboru historické tavby skla. Specializuje se na vytváření replik skleněných předmětů od doby antiky až po současné umění. K jeho mistrovským výrobkům patří zejména tzv. středověké lesní sklo, pro něž je symbolický motiv obtočeného hada.
Sklářské umění předává František Novák svému synu Františkovi, který mu v rodinné dílně vypomáhá.
V roce 2019 Zastupitelstvo Kraje Vysočina udělilo Františku Novákovi titul Mistr tradiční rukodělné výroby Kraje Vysočina.
Mistrovství Františka Nováka je možné obdivovat během každoročních Dnů otevřených ateliérů Kraje Vysočina.
-
A03
Záříš, když děláš to, co naplňuje tvoji duši
3.000KčA03Záříš, když děláš to, co naplňuje tvoji duši
Kratochvílová Lea
nedatováno • digitální tisk • plátno • 70×70 cmVyvolávací cena: 3000 KčO autorovi
Doma mi říkali Makepeaceová a měli proč…. Lákala mě policejní práce a když jsem dokončila Policejní akademii, byla jsem jmenovaná do funkce vyšetřovatelky. Po pár letech jsem ale zjistila, že mi způsob, kterým se v trestním řízení pracuje, přestává dávat smysl…. A to je u hypersenzitivce, jako jsem já, celkem prů.er. Čas na přemýšlení mi dala mateřská dovolená…. Než se sešel třikrát rok s rokem, byla jsem si jistá, že už se zpátky k policii nevrátím. A protože moje duše byla při plánování pozemských lekcí evidentně velmi ambiciózní, půl roku před rozvodem jsem ukončila služební poměr a sama s tříletou dcerou jsem se vydala cestou živnostníka….. Šla jsem za hlasem svého srdce a začala jsem fotografovat…. Svatby, rodiny, ženy, děti, muže…. A pak i detaily v přírodě pro potěchu svého kreativního ducha. Nejvíc mi učarovaly květy. Jak šel čas a já dostávala od života na frak, zjistila jsem, že mi pomáhají citáty, životní moudra a afirmace…. Začala jsem je graficky zakomponovávat do svých květinových fotek…. A tak vznikly první, tenkrát „harmonické“ fotoobrazy. Později jsem je přejmenovala na „láskyplné“.
♥
Moje kreativita vystrkuje rebelské růžky i do dalších směrů…. Skládám básničky na míru, navlékám náramky z minerálů, háčkuju, šiju, intuitivně provázím životem ty, kdo žádají o nasměrování a s nadšením jezdím péct božské palačinky…. Hrdá jsem i na svoje dva weby, které si spravuju sama.
♥
Miluju zurčení tekoucí vody, šumění lesa, zpěv ptáků a vůni jehličí…. Miluju pestrost květin, sílu stromů, majestátnost hor a přirozenost živých tvorů ….miluju barvy duhy, hudbu, zpívání, tancování /obzvlášť argentinské tango/, pozorování malých dětí a učení se od nich, pohled do nebe a dobré jídlo /hlavně to, co voní nebo křupe nebo radši rovnou obojí/ ….miluju bavlnu, hedvábí, kůži a dřevo a miluju se jich dotýkat …. Miluju projevy laskavosti, objetí a smích.
♥
Věřím, že láska je nejsilnější energií Vesmíru, věřím v to, že je tu něco, co nás převyšuje a co funguje na principu „uvěř a já Ti ukážu“, věřím v sílu myšlenek, bylin a odpuštění, v andělskou pomoc, když si o ni požádáme, a v to, že vše se děje pro nás, byť to někdy uzřeme až s odstupem času…. A taky v to, že většina věcí se nejlíp vyřeší na poslední chvíli, mnohdy s lehkostí motýlí.
A co se obrazů týče, tak k nim snad ani není co psát…. Mám zato, že mluví samy za sebe….
-
A04
V mracích
Winning Bid: 2.000KčA04V mracích
Novotná Barbora
nedatováno • počítačová grafika, digitální tisk • plátno • 40×60 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Studuje na Fakultě výtvarných umění v Brně, v ateliéru se zaměřením na herní média. K tvorbě proto často využívá digitální technologie, ale když si chce odpočinout od počítače, ráda sáhne i po akvarelech nebo obyčejné tužce. Nejraději ze všeho má barvy a sluneční paprsky. Mezi její oblíbené činnosti patří četba knih, a jednou by se chtěla podílet na ilustraci pohádek pro děti.
-
A05
Louka
2.000KčA05Louka
Fiedlerová Anna
2019 • monotyp • karton • 95×68 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Anna tento rok dokončila magisterské studium na pražské UMPRUM v ateliéru Volné umění 1. Bakaláře vystudovala v Brně na FaVU v ateliéru Malířství 1. Ve svém studiu prošla mnoha stážemi například ateliér Kresba a grafika na FaVU a Ateliér Hostujícího umělce na UMPRUM. Aktivně se věnuje ilustraci pro neziskové organizace Naděje a F POINT. V její tvorbě jsou pro ní důležitá témata zpomalení, změna, nemoc, stáří, prarodiče, rodina, dlouhodobé vztahy, hovory, zaznamenávání a sběr. Jednou z hlavních vlastností, kterou mají postavy vyskytující se na Anniných malbách je péče. Ať už to je zahradník pečující o zahradu, selka pečující o sebe a svou rodinu, nebo děda Karel starající se o svá vnoučata. Ve své diplomové práci zpracovávala téma péče a spolupráce na poli vlastní rodiny. Snažila se citlivě poukazovat na to, jak je péče v našem uspěchaném světě potřebná.
-
A06
Rubínový vlčí mák
2.500KčA06Rubínový vlčí mák
Benda Petr
2020 • hlubotisk • v rámu • 70×50 cmVyvolávací cena: 2500 KčO autorovi
Vystudoval učitelství, obory český jazyk a literatura a výtvarná výchova na Masarykově univerzitě v Brně, následně estetiku a estetickou výchovu na Karlově univerzitě v Praze. Tvoří volné grafické cykly (kombinované hlubotiskové techniky) a užitou grafiku (logotypy, vizuální styl, propagační tiskoviny). Profesně je především pedagog na třebíčském gymnáziu. Ve volné výtvarné tvorbě dominují nefigurativní strukturální motivy v tradiční grafické technice tisku z výšky, z hloubky a kombinace různých grafických postupů. Využívá také metodu řízené náhody. Grafické listy tiskne v malých sériích jako podněty k zastavení a zamyšlení nad prostými, ale zásadními tématy života. Petr Benda je zastoupen v soukromých sbírkách v České republice, Německu, Švýcarsku a Velké Británii. Od roku 2001 připravil v České republice čtrnáct samostatných výstav a účastnil se sedmnácti výstav kolektivních. Člen Klubu výtvarných umělců Horácka ve Žďáru nad Sázavou. Žije, pracuje a tvoří v Třebíči na okraji Vysočiny.
-
A07
Bez názvu
11.000KčA07Bez názvu
Findeis Martin
2020 • černobílá fotografie • camera obscura, tetraptych, v rámu • 42×32 cmVyvolávací cena: 11000 KčO autorovi
Studium na pražské VŠUP obor malba, potom roční stáž na ALU Ljubljana ve Slovinsku. V devadesátých letech členem výtvarné skupiny Bratrstvo. Převážně se věnuje sakrálnímu umění, od rekonstrukcí až po autorské realizace v architektuře. Působí na Vysočině.
-
A08
Když se den probouzí v údolí řeky Fryšávky
4.500KčA08Když se den probouzí v údolí řeky Fryšávky
Zikmund Vojtěch
2020 • fotografie, digitální tisk • v rámu • 60×90 cmVyvolávací cena: 4500 KčO autorovi
Narodil se v Semilech 16.2.1957, vyrůstal na Valašsku. Nyní žije v Novém Městě na Moravě. Působil zde jako knihkupec, později se věnoval péči o seniory V Domově pro seniory. Je spoluzakladatelem Domácího hospice Vysočina v Novém Městě na Moravě. Zde také pracoval v přímé péči jako pracovník v sociálních službách a poradce pro pozůstalé. V roce 2019 získal ocenění Nejlepší pečovatel roku. Kromě velké radosti a vděku to pro Vojtěcha Zikmunda byla i výzva. Aby jeho aktivita neustrnula ani po vstupu do starobního důchodu. Jeho nejoblíbenější aktivitou je nyní fotografování. Především krajiny, ve které vidí spjatost s tím, co by nám mělo být přirozeným. Abychom si mohli vážit svých životů, je nutné si vážit i životního prostředí, ve kterém žijeme a které je dost závislé na tom, jak my se k němu chováme.
Fotografie publikuje na facebooku: Vojtech Zikmund/Facebook
-
A09
Betlém
10.000KčA09Betlém
Rejhon Antonín
2023 • dřevořezba • 25×52×31 cmVyvolávací cena: 10000 KčO autorovi
Jmenuji se Antonín Rejhon, pocházím z Havlíčkova Brodu. Můj koníček je řezba soch motorovou pilou a následné opracování dlátem nebo vyřezávání malých Betlémů. Práci se dřevem mám rád i v lese.
-
A10
Žalm 139
2.000KčA10Žalm 139
Mierva Johana
2020 • keramika • kamenina s velkým podílem šamotu • 45×30×2 cmVyvolávací cena: 2000 KčO díle
Tento velký šamotový kachel byl ručně vymodelovaný, písmenko po písmenku otisknutý výňatek textu z Žalmu 139 mluví autorce z duše. Je o vztahu člověka k Bohu, o uznání Boží svrchovanosti, moudrosti, všudypřítomnosti, dokonalosti, ale i šikovnosti při tvoření miminka v lůně matky a vedení člověka po cestě věčnosti. Autorem textu byl izraelský král David, který Bohu vzdává chválu za činy, jež doslova budí bázeň. „Jak si vážím divů, které konáš, Bože! Nesmírný je jejich počet, sčetl bych je, ale je jich víc než písku.“
Tento kachel může viset vevnitř i venku – celoročně. Odolává mrazu, dešti i slunci. Text je vepsán malými razítky, zatřeno oxidy kovů, glazováno a páleno dvakrát, finální teplota 1.250°C.
O autorovi
Narodila se 9. 6. 1976 v Boskovicích do rodiny keramiků a vyrůstala v Kunštátě přímo v budově velké keramické dílny, kde se vyráběla proslulá Kunštátská keramika. Tam si jako dítě hrála s mladší sestrou Josefou přímo mezi zaměstnanci. Rodiče Radmila a Milan Růžek pracovali hlavně jako točíři, ale jejich dcerám ukázali a provedli je všemi provozy od hlinárny přes točírny, glazovnu a pece až ke skladu, kde se hotové zboží třídilo a chystalo k expedici. Johana sice od dětství sbírala semenáčky rostlin a neúspěšně se pokoušela pěstovat stromy, protože se chtěla stát zahradnicí, ale alergie na pyl jí studium zahradnictví neumožňovala. Další možností byl výtvarný obor na SPŠ Keramické v Bechyni, což se ukázalo jako velmi dobrá volba. Už jako dítě měla divné otázky ohledně života, smrti, počátku vesmíru a pídila se například po tom, kdo zasadil první strom… V prvním ročníku střední školy se setkala s křesťany (katolíky i protestanty) a uvěřila dobré zprávě, že Bůh velmi miluje člověka a dává mu věčný život jako dar. To byl zlomový okamžik v jejím životě i tvorbě. Asi v patnácti letech začala pomáhat rodičům, kteří si mezitím po revoluci založili vlastní rodinnou keramickou dílnu a odešli z továrny. Po studiích střední školy byla Johana rok zaměstnaná jako točíř v podobné továrně, ale pracovní morálka zaměstnanců ji tak demotivovala, že si radši vyřídila živnostenský list a od té doby pracuje jako OSVČ nejdřív v dílně rodičů a později ve své vlastní. S manželem Martinem Miervou vychovávají čtyři technicky nadané syny, kteří se s největší pravděpodobností výrobou keramiky živit nebudou. Ale to už je jiný příběh – jejich příběh.
-
A11
Mandala
1.500KčA11Mandala
Koumarová Martina
2020 • akryl • plátno • 50×50 cmVyvolávací cena: 1500 KčO autorovi
Studentka gastronomické školy, která se ve volném čase věnuje malbě bubnů značky Chantek, také pláten, kamínků a všeho možného. V gatronomii peče sladké dobroty, dorty, vyřezává ovoce a zeleninu. Také vyrábí náramky, lapače snů, a věnuje se různým kreativním činnostem. Nejhezčí odměnou pro ni je, když její práce někomu vykouzlí úsměv na tváři.
-
A12
Polární záře
1.000KčA12Polární záře
Koumarová Martina
2020 • akryl • plátno • 40×30 cmVyvolávací cena: 1000 KčO autorovi
Studentka gastronomické školy, která se ve volném čase věnuje malbě bubnů značky Chantek, také pláten, kamínků a všeho možného. V gatronomii peče sladké dobroty, dorty, vyřezává ovoce a zeleninu. Také vyrábí náramky, lapače snů, a věnuje se různým kreativním činnostem. Nejhezčí odměnou pro ni je, když její práce někomu vykouzlí úsměv na tváři.
-
A13
Otec a dcera
2.000KčA13Otec a dcera
Spruijtová Alena, AlliV
2019 • akryl • plátno • 60×40 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
„Kdo – kdo jsem teď, to prosím ani nevím – vím jen, kdo jsem byla, když jsem dnes ráno vstávala, ale od té doby jsem se už jistě několikrát proměnila.“ (Lewis Carroll) Malování je můj život. Má tvorba je velmi pestrá, ráda zkouším stále něco nového. Nejraději maluji obrazy s nádechem duchovna.
-
A14
Cesta štěstí
2.000KčA14Cesta štěstí
Kunášková Petra
2020 • akryl • plátno • 60×80 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Je mi 44 let a bydlím v malé vesničce na Vysočině. Malovat jsem začala na podzim roku 2019. Jsem maminka Kubíčka, který trpí vážnou formou autismu a TMR. Já sama mám velké zdravotní problémy a několik let jsem v plném invalidním důchodu. Malovat jsem začala takřka ze dne na den. Malování mi pomáhá se oprostit od bolesti a strastí v mém životě. Malování mi přináší klid a rovnováhu a já se tento stav snažím přenést na plátno. Všechny obrazy jsou malované s láskou a vírou v lepší zítřky. Tento rok 2020 proběhla „Prázninová vernisaž pro Kubíčka“ kde jsem byla požádaná o výstavu mých obrazů, kde se obrazy nejen vystavovaly, ale byla možnost obrazy i zakoupit. Výtěžek z této vernisáže byl použit na léčbu kmenovými bunkami pro Kubíčka. Malování mi přináší radost do života. Radost se vždy znásobí, když mé obrazy přinesou radost i dalším lidem …..
-
A15
Marcus Valerius Corvus
2.000KčA15Marcus Valerius Corvus
Mrkos Michal
2020 • malba • v rámu • 45×35 cmVyvolávací cena: 2000 KčO díle
Titus Livius ve svých Dějinách popisuje, jak za rané římské republiky došlo k boji mezi Římany a Kelty. Protože se ani jedna ze stran neměla k bitvě, z řad vystoupil obrovský Kelt, který vyzíval kohokoliv, kdo by se mu dokázal postavit. Mladý tribun, Marcus Valerius požádal o svolení, aby mohl hájit čest římského lidu. Když se schylovalo k souboji, usadil se na Valeriově přilbě havran, což bylo neobvyklé a dobré znamení. Havran zůstával klidný, dokud boj nezačal. Během souboje Havran dorážel na Kelta a Valeriovi se podařilo svého soupeře zabít jednou ranou. V nastalé bitvě byli Keltové poraženi a Marcu Valeriovi bylo dáno latinské přízvisko Corvus – Havran. Obraz vznikl v roce 2020. Tento příběh je odrazem starých římských hodnot, kdy Fortuna přála odvážným a nadevše se cenila osobní mravnost, skromnost a touha po vznešených cílech, která byla ku prospěchu ostatním. To jsou hodnoty, které se z našeho světa dlouho vytrácejí.
O autorovi
Pocházím z Nového Města na Moravě, kde žiji, pracuji a tvořím. Vystudoval jsem Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě. Od roku 2011 pracuji v Horácké galerii v Novém Městě na Moravě jako propagační výtvarník. Současně s tím pracuji také na Základní umělecké škole Františka Drdly ve Žďáře nad Sázavou jako učitel výtvarné výchovy, kde se snažím dětem předávat lásku k umění a vést je k vlastní tvorbě. Výtvarná tvorba byla vždy pro mě jakousi arteterapií – možnost, jak vyjádřit své pocity, vyprávět příběhy ve formě ilustrací a komiksů. A tím i uniknout ze všedního života plného starostí. Začínal jsem s akvarelem. V posledních pár letech se soustředím na techniku kvaše a pronikám i do digitální malby. Inspirací pro mě vždy byly náměty z historie – z knih antických autorů. Moji tvorbu ovlivňuje do velké části i hudba a staré videohry.
-
A16
Rej andělů
3.500KčA16Rej andělů
Štanclová Vladislava
2020 • akryl • plátno • 60×40 cmVyvolávací cena: 3500 KčO díle
Pocit, prožitek, vjem…aktuální vnitřní okamžik ovlivněn venkovním stavem. Svůj dar extrémní citlivosti na lidský, emoční svět jsem objevila prostřednictvím svých obrazů. Citové prožívání převedeno do barevného spektra je skladbou rozezvučující lidskou duši. Zastavený okamžik, který v proměnách světla, prostoru a času stále plyne a ovlivňuje stav našeho vnitřního prožívání. Mé obrazy jsou lékem pro duši. Jako deka na nás hozená jsou naše vnitřní zranění předávaná skrz generace. Je čas deku odhodit a vést dialog se svou skutečnou podstatou. Mé obrazy jsou prostředníkem – mostem komunikace s vlastní duší.
O autorovi
Narozena na Vysočině v Kalištích pod Javořicí v roce 1974. Aktuálně žijící a tvořící v Jihlavě. Skrz studium východních metod léčení a svou lásku k barvám spojuje v každém svém obraze svůj dar citlivost na lidský emoční svět a vytváří tak prostor pro komunikaci s duší odproštěnou od emoční zátěže předávané skrz generace.
-
A17
Malá noční ikona
2.000KčA17Malá noční ikona
Hrubešová Dorota, Dora Rough
2020 • akryl, dokresleno tuší • plátno • 50×40 cmVyvolávací cena: 2000 KčO díle
Obraz Malá noční ikona byl vytvořen speciálně pro Hospic mezi stromy a reflektuje činnost, kterou hospic vykonává. Zobrazuje světlo uprostřed noci, vyjádřené stylizovanou ikonou, naději v nejtěžších hodinách života a inklinaci člověka k vyšší moci v těžkých životních chvílích.
O autorovi
Jmenuji se Dorota Hrubešová a tvořím pod uměleckým jménem Dora Rough. Jsem narozena 29.12.1996 a umění mě provází de facto od narození, mému současnému stylu malby se aktivně věnuji zhruba dva roky. Mou hlavní technikou je akryl na plátně, ale často pracuji i s kombinací technik. Mé obrazy jsou výhradně černobílé a převážně abstraktní, ale snažím se, aby měly vždy určitý podtext a pozorovatel si pod nimi mohl vytvořit svůj vlastní příběh a výklad.
-
A18
Slunce a země
2.000KčA18Slunce a země
Klempířová Barbora
2022 • akryl • canvas panel • 60×50 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Jmenuji se Barbora Klempířová, jsem absolventkou Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické v Praze, a mimo jiné patří mezi mé zájmy i malování a kreslení. Tvorbu využívám jako formu relaxace a uvolnění od stresu. Svou vášeň a cit pro barvy jsem objevila poprvé před několika lety u antistresových omalovánek, od kterých jsem postupem času přešla k malbě na plátno, které se věnuji již 4 roky. Za tu dobu jsem namalovala přes 20 obrazů, které již byly vystaveny v Praze a Jindřichově Hradci. Mé obrazy vznikají často intuitivně a odráží se v nich má láska k barvám, jejich kombinování a hravosti. Ráda skrze své umění či realizaci stánků s antistresovými omalovánkami předávám tuto radost a emoce dál.
-
A19
Abstraktní I
5.000KčA19Abstraktní I
Děti MŠ Slunečnice Okrouhlice
2023 • malba • plátno • 100×120 cmVyvolávací cena: 5000 KčO díle
Inspirací pro použitou techniku abstraktní malby obrazů pro hospic „Mezi stromy“ byl americký abstraktní malíř Jackson Pollock. Pollock tvořil svá vrcholná díla technikou drippingu, čili vrstvení, naléváním či kapáním barev na podklad. Barvy následně zpracovával nástroji. K finálnímu výsledku používal i další materiály jako jsou písek, kamínky či sklo. Pro obrazy dětí byla zvolena plátna o velikosti 120x100cm. Jako základní podkladová barva byla použita černá. Na techniku Acryl Pouring se používají akrylové barvy smíchané s pouringovým mediem za přidání silikonového oleje. Ten tvoří drobné barevné bublinky v malbě. Výsledné dílo je společnou prací všech dětí. Jeden obraz tvořily děti z prvního trojročí a druhý obraz tvořily děti z MŠ. Každé dítě si mohlo podle svého uvážení nalít nebo nakapat na plátno zvolenou barvu a dále ji zpracovávat špachtlí, dřívky, kartonem nebo rozfoukávat fénem či brčky.
O autorovi
Mateřská škola Slunečnice zahájila svou činnost dne 1. 9. 2012. Škola je od svého vzniku zařazena v síti škol a školských zařízení jako školská právnická osoba.
Z důvodu zachování kontinuity vzdělávání zahájila dne 1. 9. 2015 svou činnost Základní škola Slunečnice v Okrouhlici, která navazuje na Montessori program v MŠ.
Od 1. 9. 2019 vznikla pobočka Montessori ZŠ v Havlíčkově Brodě. Tímto krokem byl završen ucelený systém vzdělávání v našich školách – MŠ a ZŠ Slunečnice. MŠ má kapacitu 24 dětí. ZŠ má kapacitu 90 dětí a poskytuje vzdělání dětem od 1. do 9. ročníku ZŠ.
MŠ a ZŠ Slunečnice pracuje na základě Montessori pedagogiky. Tento ucelený přístup k dítěti je zcela kompatibilní s nejnovějšími požadavky kladenými na současné předškolní a základní vzdělávání.
-
A20
Abstraktní II
5.000KčA20Abstraktní II
Děti ZŠ Slunečnice Okrouhlice
2023 • malba • plátno • 100×120 cmVyvolávací cena: 5000 KčO díle
Inspirací pro použitou techniku abstraktní malby obrazů pro hospic „Mezi stromy“ byl americký abstraktní malíř Jackson Pollock. Pollock tvořil svá vrcholná díla technikou drippingu, čili vrstvení, naléváním či kapáním barev na podklad. Barvy následně zpracovával nástroji. K finálnímu výsledku používal i další materiály jako jsou písek, kamínky či sklo. Pro obrazy dětí byla zvolena plátna o velikosti 120x100cm. Jako základní podkladová barva byla použita černá. Na techniku Acryl Pouring se používají akrylové barvy smíchané s pouringovým mediem za přidání silikonového oleje. Ten tvoří drobné barevné bublinky v malbě. Výsledné dílo je společnou prací všech dětí. Jeden obraz tvořily děti z prvního trojročí a druhý obraz tvořily děti z MŠ. Každé dítě si mohlo podle svého uvážení nalít nebo nakapat na plátno zvolenou barvu a dále ji zpracovávat špachtlí, dřívky, kartonem nebo rozfoukávat fénem či brčky.
O autorovi
Mateřská škola Slunečnice zahájila svou činnost dne 1. 9. 2012. Škola je od svého vzniku zařazena v síti škol a školských zařízení jako školská právnická osoba.
Z důvodu zachování kontinuity vzdělávání zahájila dne 1. 9. 2015 svou činnost Základní škola Slunečnice v Okrouhlici, která navazuje na Montessori program v MŠ.
Od 1. 9. 2019 vznikla pobočka Montessori ZŠ v Havlíčkově Brodě. Tímto krokem byl završen ucelený systém vzdělávání v našich školách – MŠ a ZŠ Slunečnice. MŠ má kapacitu 24 dětí. ZŠ má kapacitu 90 dětí a poskytuje vzdělání dětem od 1. do 9. ročníku ZŠ.
MŠ a ZŠ Slunečnice pracuje na základě Montessori pedagogiky. Tento ucelený přístup k dítěti je zcela kompatibilní s nejnovějšími požadavky kladenými na současné předškolní a základní vzdělávání.
-
A21
Zlatá střední cesta
3.500KčA21Zlatá střední cesta
Bendová Iva Aliana, Ateliér modré kalhoty
2020 • akryl • plátno • 70×50 cmVyvolávací cena: 3500 KčO díle
Byla jednou jedna skvělá Zlatá střední cesta. Ovšem nebylo tomu tak vždy. Tady je její příběh.
Naše milá, malá Cesta se narodila do rodiny, kde byla spousta sourozenců. Cesty, cestičky, stezky a dálnice, nějaké pěšinky, silnice, chodníky, několik polňaček a taky dvojčata koleje…. prostě dětí jako smetí. Jeden by se mezi nimi úplně zamotal a ztratil.
Naše Cesta to od malička neměla snadné. Chtěla za každou cenu vyniknout, někam vést. Úpěnlivě hledala směr, aby náležitě splnila své poslaní. Chtěla, být výjimečná, aby si jí někdo všiml, aby si ji vybral. Chtěla, aby byla zajímavá a přitažlivá, aby měla pro svého chodce překvapení, aby byla bezpečná i vzrušující zároveň, aby nebyla nudná, aby byla dost široká a aby nebyla zase moc nepřehledná, aby, aby… už si ani sama nepamatovala jaká všechna „aby“ chtěla splňovat.
Když povyrostla a rozběhla za svými ideály, běžně se jí stávalo, že prudce vystoupala do výšek plná nadšení a přesvědčení: „Ano! To je ono!!! Teď, teď to všechno mám!!! Tak kde jste kdo, já jsem tady, na vrcholu!!!!“ A nejednou ejhle a olalá, krajina se stočila do hlubokého údolí a Cesta si to svištěla z prudkého kopce jak namydlený blesk. Většinou se nezastavila ani na dně onoho údolí, ale pokračovala až do temna nevídaných propastí. Tam, ve vlhké tmě, obklopena pavouky a jinou havětí, se pomalu vzpamatovávala z drsného sešupu. Potlučená a plná chmur myslela, že je to její konec. Po chvilce temného spočinutí se znovu umanutě zvedla a rozhodla se, že to ještě nevzdá. Opět se stočila směrem vzhůru a tradááá zase do výšek.
Tak to šlo mnoho let stále dokola.
Jednou, když opět ležela celá domlácená na dně už kdoví kolikáté propasti, přišoural se k ní starý Štír. Prohlédl si jí od hlavy až k patě a s lehkou ironií v hlase se optal:
„Zase na dně?“
Cesta jen vyčerpaně kvíkla.
Štír s předstíranou upřímností poprosil: „Vyprávěj mi. Vedeš světem sem a tam, musela jsi toho spoustu vidět a zažít. Já tu sedím v díře, tak bych si rád něco poslechnul.“
Cesta se na něj unaveně podívala. Štír i přes svůj smrtící bodec působil přátelsky. Samotnou ji překvapilo, že z něj nemá strach. Jak je to dávno, kdy si s někým povídala? „Tak jo“ rozhodla se. „Stejně nemám sílu dělat něco jiného.“ Hluboce se zamyslela, aby našla něco barvitého ze svého putování, … ale nic ji nenapadlo. Zamyslela se ještě hlouběji a zase nic. Zkusila to ještě párkrát, ale nic, nic, nic. Jedno veliké nic. Vybavoval se jí jen rychlý úprk nahoru, rychlý pád dolů, jakési temno v hlavě a umanuté přesvědčení: „Musím to najít! Musím tam dojít! Musím!!“
Najednou jí došlo, že vůbec nevnímala, co se kolem ní dělo. Kudy šla, přes co vedla, koho potkala, kdo po ní přešel a kdo z ní sešel. S překvapením zjistila, že nemá co vyprávět.
„Cesta, která nemá co vyprávět? Trochu podivné ne? K čemu vlastně jsi?“ zeptal se napřímo Štír se sobě vlastní, temnou, trefnou ironií.
Cesta strnula. Nemohla ani pohnout. Bylo to nečekané a naprosto přesné bodnutí přímo do středu její vyprahlé cestovatelské duše. Obrovský pocit prázdna, marnosti a sebelítosti ji celou prostoupil. Vlil se do všech jejich zatáček a naplnil ji od kraje ke kraji. Ztratila se sama sobě. Chtěla umřít, nechat se zarůst a zmizet z povrchu zemského.
Avšak štír se náhle rozběsnil. „Aby Cesta vzdala svou cestu, to je příliš velký paradox i na mě! Přestaň mi tu fňukat a koukej mazat, nebo uvidíš!“ a zašermoval Cestě před nosem svým jedovatým bodcem.
Tváří v tvář možné skutečné smrti si Cesta své umírání velice rychle rozmyslela a rozběhla ze dna propasti nečekanou rychlostí.
Jenomže jakmile se dostala z dosahu štířího jedu, zpomalila. Snad poprvé v životě se vinula jemně a lehce, neběžela jako splašená, ale pomalu se ubírala krajinou. Vedla sama sebe středem. Tu kousek vyšplhala, tu kousek sestoupila, ale klidně, a tak nějak v pohodě. Viděla lidi, zvířata, oblohu, obdivovala počasí, stopy, kameny i svůj prašný povrch. Slyšela příběhy, které najednou všude potkávala. V noci kráčela pod hvězdami, a když se zrovna nikdo nedíval, zastavila se na chvilinku na lavičce s vyhlídkou. Často vzpomínala na starého Štíra a posílala mu pravidelně pohledy z cest. Ten strašlivý pocit prázdna po jeho bodnutí už dávno zmizel, ani vlastně nevěděla jak.
Štír se pročítal barevnými pohlednicemi a přesně věděl, jak a proč se to prázdno vytratilo. Ale nikomu to nikdy neprozradil. Pochechtával se ve svých temnotách a držel Cestě palce. Věděl, že jestli vytrvá a půjde takhle dál, bude z ní jednou skvělá Zlatá střední cesta.
A nemýlil se.
To víte.
Štír 🙂
O autorovi
Mé “malovací začátky” jsou podobné jako začátky a často i konce mnohých z nás. Krásně to vystihuje Antoine de Saint Exupéry v knížce Malý princ , kdy vzpomíná, že mu ve věku šesti let bylo doporučeno dospělými, aby přestal s malováním otevřených a zavřených hroznýšů a věnoval se užitečnějším věcem, jako je zeměpis, dějepis, počty a mluvnice…V tomto bodě končí leckterá dětská fascinace barvami a všemi těmi podivnými tvary a stopami po pastelkách a štětcích, které zůstávají na papíře a dobrodružství zvané malování a kreslení pohřbíme do hlubin přehlubokých. Často jsme na toto zakletí nepotřebovali ani žádného dospělého, ale vystačili jsme si sami, se svými vlastními úvahami a sebezaklínacími soudy.I já jsem věřila své domněnce, že ačkoliv mě barvy, obrazy a celý ten malířský svět velice přitahuje, nejsem k malování předurčena a neumím to.Až jednoho dne se má láska k barvám prodrala všemi těmi předsudky na povrch a já dostala odvahu znovu něco zkusit. S velkým vzrušením a rozechvěním jsem nakoupila barvy a papíry a…A ejhle! Můj zážitek při malování byl tak nádherný, že jsem ty pocity chtěla zažívat znovu a znovu a má touha byla postupně stále silnější, než všechny strachy, obavy a pochyby o smysluplnosti toho, co dělám.Od té chvíle krůček po krůčku, plátno po plátnu se učím mluvit jazykem barev a tvarů a stále je to jedna z největších radostí a dobrodružství mého života, o kterou se s vámi ráda podělím.
-
A22
Let duše
2.500KčA22Let duše
Cudlínová Martina
2019 • olej, akryl • plátno • 40×60 cmVyvolávací cena: 2500 KčO díle
Vesmír nekonečný prostor, plný galaxií, světla a tmy. Duše se zlatými křídly letí vzhůru, čistá ničím neobtěžkána, hluboce prožívá svůj stav klidu a radosti. Hvězdný prach stočený do spirály, ta evokuje nekonečnost času a prostoru.
O autorovi
Výtvarné umění studovala na Střední umělecké škole grafické v Jihlavě. Následně studovala v Olomouci Dějiny výtvarných umění a rok strávila v severní Itálii na studijním pobytu. Od roku 2017 vystavuje v galeriích a kavárnách v Havlíčkově Brodě, v Humpolci, v Praze, v Brně a další. Galerii obrazů, kreseb, grafik a fotografií můžete shlédnout na www.cumart.cz. „Maluji hlavně olejovými barvami, realistické náměty jako krajina, postavy, zvířata a také abstraktní malby. U malby obecně hledám krásu, hloubku, barvu, energii, hravost, radost z procesu. Malování obrazů je pro mě aktivita, která vyžaduje jiné myšlení oproti běžným každodenním činnostem. Čas se zastaví, zpomalí, před býlím plátnem v ruce štětec namočený v barvě, jsem tvůrce, mohu namalovat cokoliv co má mysl si dokáže představit. Je to svoboda myšlení, vyjádření sebe sama a následná transformace na plátno. Je to pro mě forma meditace, pomaluji část plátna a pak se na něj dívám a mysl vede dialog jak dál pokračovat. U abstraktního obrazu je pak potřeba, aby divák použil jiný způsob dívání se, něž jak je u realistického námětu zvyklý. Malíř je naprosto svobodný při tvorbě abstrakce. Stejně tak divák je svobodný při čtení obrazu. Může tam vidět cokoliv co jeho mysl a duše vnímá z obrazu a tím se rozvíjí. A také u diváka může nastat meditační stav. Mě osobně se takový stav občas dostaví u některých obrazů jiných malířů a je to krásný zážitek. Staří Řekové věřili, že Múzy, božské bytosti, vedou ruku umělce při tvorbě. Při malování se někdy dostanu do stavu, jako kdyby vedl někdo mou ruku, nebo sama ruka maluje, aniž bych ji vedla myšlenkami, v těchto chvílích vzniká to nejlepší z obrazu. Kdo vede mou ruku vskutku nevím, možná jsou to ty múzy, které znali již antičtí mudrcové.“
-
A23
Dva billboardy kousek od Pobřežní
2.000KčA23Dva billboardy kousek od Pobřežní
Koch Pavel
2018 • akryl • v rámu • 15×30 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Studoval na pražské AVU klasickou malbu u prof. Berana, konceptuální a nová média, kde v roce 1998 promoval z intermediální tvorby u prof. Milana Knížáka. Souběžně vystudoval pražskou DAMU, obor divadelní scénografie. Deset let pak působil jako učitel na výtvarných a uměleckých školách v Písku (SVSŠ Písek, VOŠUP Písek, FAMO Písek), kde i několikrát vystavoval. Spolupracoval na mnoha výstavách v Praze, Mostě a v Litomyšli (např. 2016 – Císař Karel IV. 1316-2016). Přes deset let spolupracoval na realizaci výstav a expozic pro Správu Pražského hradu. Výtvarně se podílel na několika českých i zahraničních filmech. Jeho obrazy se jsou k vidění například ve filmu Petra Zelenky Ztraceni v Mnichově. Uvedené obrazy pocházejí z cyklu Centrální periferie inspirované pražskými motivy.
-
A24
Unavený spící bagr
2.000KčA24Unavený spící bagr
Koch Pavel
2018 • akryl • v rámu • 15×30 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Studoval na pražské AVU klasickou malbu u prof. Berana, konceptuální a nová média, kde v roce 1998 promoval z intermediální tvorby u prof. Milana Knížáka. Souběžně vystudoval pražskou DAMU, obor divadelní scénografie. Deset let pak působil jako učitel na výtvarných a uměleckých školách v Písku (SVSŠ Písek, VOŠUP Písek, FAMO Písek), kde i několikrát vystavoval. Spolupracoval na mnoha výstavách v Praze, Mostě a v Litomyšli (např. 2016 – Císař Karel IV. 1316-2016). Přes deset let spolupracoval na realizaci výstav a expozic pro Správu Pražského hradu. Výtvarně se podílel na několika českých i zahraničních filmech. Jeho obrazy se jsou k vidění například ve filmu Petra Zelenky Ztraceni v Mnichově. Uvedené obrazy pocházejí z cyklu Centrální periferie inspirované pražskými motivy.
-
A25
Bez názvu
Winning Bid: 13.500KčA25Bez názvu
Rodová Eva
2020 • olej • plátno, diptych • 80×60 cmVyvolávací cena: 12000 KčO autorovi
Studuji na fakultě architektury na VUT v Brně. Každou volnou chvíli ale trávím se štětcem v ruce u stojanu. Protože bydlím v malé vesničce obklopené lesy, největší inspirací pro mé obrazy je pro mě bezesporu nádherná česká příroda a také víra v Ježíše Krista. Ráda pracuji se světlem, protože dokáže vyjádřit mnoho. I když někdy maluji depresivní témata, snažím se, aby ve všech mých obrazech bylo alespoň částečné patrné, že je vždy naděje. Další obrazy najdete na: https://eve-s-art.webnode.cz/, nebo na sociálních sítích: https://www.instagram.com/eves_paintings/ a https://www.facebook.com/eves.paintings
-
A26
Lesana
Auction ExpiredA26Lesana
Zámečník Matěj
2019 • olej, akryl • desky potažené malířským plátnem, v rámu • 48×48 cmVyvolávací cena: 3500 KčO díle
Obraz vznikl v rámci rozsáhlého cyklu, který jsem připravoval pro výstavu KrajiHra, který byl vystaven v roce 2019 v Havlíčkově Brodě v kavárně U Notáře. Obraz je věnován ženě, která se usadila na pařezu. Svým tělem tak nahrazuje poražený strom, stává se pomyslnou součástí lesa.
O autorovi
-
A27
Ležící
Auction ExpiredA27Ležící
Zámečník Matěj
2019 • olej, akryl • desky potažené malířským plátnem, v rámu • 38×48 cmVyvolávací cena: 3500 KčO díle
Obraz ženy, ve stylizované formě, který je oslavou ženského těla. Tělo patří ženě, kterou již desátým rokem obdivuji a propojuji s kompozičními logikami, a měkkou modelací. Formou, která se pro toto mé období stala typickou. Obraz byl poprvé vystaven na mé autorské výstavě ve Zruči nad Sázavou v roce 2020. Oba obrazy jsou svým způsobem intimní – autorskou zpovědí. Každý jiným způsobem, každý jiným cílem. Souvisí spolu, ale dokáží žít svůj život každý sám.
O autorovi
-
A28
Plakátovací sloupek za libereckou radnicí
Auction ExpiredA28Plakátovací sloupek za libereckou radnicí
Matulová Stanislava
nedatováno • akryl na sololitu • v rámu • 35×35 cmVyvolávací cena: 5000 KčO autorovi
MgA. Stanislava Matulová strávila dětství a mládí na Českomoravské vysočině a po letech prožitých v Praze se usadila v Liberci. Vystudovala operní zpěv na AMU v Praze a zejména po ukončení své pedagogické činnosti na DAMU se začala věnovat kresbě a malbě intenzivněji. V Liberci našla inspirující krajinu s nádhernou přírodou a také více příležitostí k uplatnění svých zájmů. Navštěvuje kresby malby a grafiky na Univerzitě třetího věku Technické univerzity v Liberci. Absolvovala výtvarné kurzy Oblastní galerie v Liberci a letní plenéry pod vedením akad. malířky Ilony Chválové a akd. malířky Evy Kubínové. Samostatné výstavy jejich děl probíhaly v galeriích a ateliérech v Liberci, v Mnichově Hradišti, i v Rychnově u Jablonce.
-
A29
Racci – pozdrav z Benátek
6.500KčA29Racci – pozdrav z Benátek
Šplíchal Zdeněk
2003 • kresba pastelem na kartonu • v rámu • 100×70 cmVyvolávací cena: 6500 KčO autorovi
Narodil jsem se v Třebíči 20.listopadu 1948 a od dětství jsem rád kreslil a maloval. Jako autodidakt jsem se v období totality výtvarně vzdělával účastí na seminářích pro neprofesionální výtvarníky, vyvrcholením toho bylo absolvování Školy výtvarného myšlení brněnského profesora Igora Zhoře v letech 1984 – 1989. Výtvarné vzdělání jsem dokončil v roce 2003 na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích – obor výtvarná kultura. Moje tvorba je již rozsáhlá, věnuji se kresbě, malbě, grafice, zabývám se konceptuální a minimalistickou tvorbou a také vytvářím objekty – plastiky z různých materiálů. V České republice jsem uskutečnil na 60 výstav a zúčastnil se na 70 kolektivních výstavách v ČR a zahraničí. Dílo autora je ve sbírkách OGV v Jihlavě, v Galerii Smečky Praha, v Horácké galerii Nové Město na Moravě, v Galerii Zet Nová Bystřice, Jazzová sekce Praha, v Galerie památníku Lidice atd. a v mnoha soukromých sbírkách výtvarného umění
-
A30
Dekorace slon
2.000KčA30Dekorace slon
Svoboda Jan
nedatováno • dřevěná plastika • 35×5×43 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Narozen v roce 1957 v Novém Městě na Moravě. Studium na Stavební fakultě VUT Brno dokončeno v roce 1981. V letech 1982 až 1990 práce v projekčních ústavech v Brně. Od roku 1990 do současnosti ve svobodném povolání jako výtvarník. Ženatý, tři, dnes již dospělé děti. Výtvarnou tvorbou se zabývá od počátku osmdesátých let nejprve při zaměstnání, od roku 1990 již naplno. Hlavním oborem je malba (akryl na plátně), příležitostně se věnuje sochám, kresbě či nábytkovým solitérům. Motivy obrazů byly řadu let figury, předměty a symboly pojímané ve zkratce, archetypálně, s humorem. Kolem roku 2010 nastal ústup od konkrétních objektů ke geometrickým tvarům, čárám, bodům a křivkám. Dnes v jeho tvorbě dominují horizonty a barevné plochy. Jan Svoboda je členem Umělecké besedy. Na svém kontě má více než 130 samostatných výstav a několik společných (především s Rostislavem Pospíšilem, Jindřichem Štreitem či se synem Ondřejem Svobodou). Žije a pracuje na Českomoravské vysočině v Radňovicích č. 1.
-
A31
Pohled na svět
4.000KčA31Pohled na svět
Svoboda Jan
2020 • malba • plátno • 30×30 cmVyvolávací cena: 4000 KčO autorovi
Narozen v roce 1957 v Novém Městě na Moravě. Studium na Stavební fakultě VUT Brno dokončeno v roce 1981. V letech 1982 až 1990 práce v projekčních ústavech v Brně. Od roku 1990 do současnosti ve svobodném povolání jako výtvarník. Ženatý, tři, dnes již dospělé děti. Výtvarnou tvorbou se zabývá od počátku osmdesátých let nejprve při zaměstnání, od roku 1990 již naplno. Hlavním oborem je malba (akryl na plátně), příležitostně se věnuje sochám, kresbě či nábytkovým solitérům. Motivy obrazů byly řadu let figury, předměty a symboly pojímané ve zkratce, archetypálně, s humorem. Kolem roku 2010 nastal ústup od konkrétních objektů ke geometrickým tvarům, čárám, bodům a křivkám. Dnes v jeho tvorbě dominují horizonty a barevné plochy. Jan Svoboda je členem Umělecké besedy. Na svém kontě má více než 130 samostatných výstav a několik společných (především s Rostislavem Pospíšilem, Jindřichem Štreitem či se synem Ondřejem Svobodou). Žije a pracuje na Českomoravské vysočině v Radňovicích č. 1.
-
A32
Dekorace koza
2.000KčA32Dekorace koza
Svoboda Jan
nedatováno • dřevěná plastika • 42×5×36 cmVyvolávací cena: 2000 KčO autorovi
Narozen v roce 1957 v Novém Městě na Moravě. Studium na Stavební fakultě VUT Brno dokončeno v roce 1981. V letech 1982 až 1990 práce v projekčních ústavech v Brně. Od roku 1990 do současnosti ve svobodném povolání jako výtvarník. Ženatý, tři, dnes již dospělé děti. Výtvarnou tvorbou se zabývá od počátku osmdesátých let nejprve při zaměstnání, od roku 1990 již naplno. Hlavním oborem je malba (akryl na plátně), příležitostně se věnuje sochám, kresbě či nábytkovým solitérům. Motivy obrazů byly řadu let figury, předměty a symboly pojímané ve zkratce, archetypálně, s humorem. Kolem roku 2010 nastal ústup od konkrétních objektů ke geometrickým tvarům, čárám, bodům a křivkám. Dnes v jeho tvorbě dominují horizonty a barevné plochy. Jan Svoboda je členem Umělecké besedy. Na svém kontě má více než 130 samostatných výstav a několik společných (především s Rostislavem Pospíšilem, Jindřichem Štreitem či se synem Ondřejem Svobodou). Žije a pracuje na Českomoravské vysočině v Radňovicích č. 1.
-
A33
Inverze
15.000KčA33Inverze
Valečka Jaroslav
2013 • olej • v rámu • 50×80 cmVyvolávací cena: 15000 KčO autorovi
Po maturitě na pražském Gymnáziu Na Zatlance vystudoval v letech 1991-1998 pražskou Akademii výtvarných umění, obor malba u prof. Jiřího Sopka a obor plastika u prof. Jana Hendrycha. Absolvoval stáže a studijní pobyty v Německu, Francii a v Nizozemí. Věnuje se tradičním malířským námětům, zejména krajinomalbě a figurálním kompozicím. Jeho práce vychází z tradice expresionismu, symbolismu a nové věcnosti. Jeho malba je postavena na výrazné barevnosti, práci se světlem a expresivní kresebnou zkratkou. Ve svém díle se systematicky zabývá krajinou severních Čech (bývalých Sudet), kde strávil své dětství. Zejména v počátcích své tvorby byl ovlivněn dílem E. Muncha, J. Váchala, Jana Zrzavého, J. Lady, R. Kremličky aj. Preislera..
-
A34
Harmonické vztahy
20.000KčA34Harmonické vztahy
Saska Josef
2019 • malba • v rámu • 50×70 cmVyvolávací cena: 20000 KčO autorovi
Akademický malíř a grafik, se narodil 1949 na českomoravském pomezí, na Vysočině, která svou syrovou přírodností ovlivňuje barvu i poezii jeho díla.Po absolvování Střední odborné školy výtvarné v Praze (1964-68) pokračuje studiem na Akademii výtvarných umění v atelieru profesora Ladislava Čepeláka (1968-74). Následující aspirantura v grafickém atelieru prof. Čepeláka (1976-79) upevňuje umělcův osobitý výraz.Tvůrčí studijní pobyty v zahraničí, zvláště ve Francii a Itálii, působí jako další silné vnější podněty: 1972 Gruzie, 1974 Itálie – Řím a Florencie, 1977 pařížská L’Academie Goetz (prof. Henri Goetz), 1981 italská Perugia, 1983 Finsko.Josef Saska je autorem spojujícím vnitřní uměleckou pevnost se schopností dynamické odezvy na podněty trvalé vizuální hodnoty. Tvoří v souzvuku dvou uměleckých disciplin – malby a grafiky. V pražském atelieru se věnuje převážně grafické tvorbě, atelier na rodné Vysočině umožňuje bezprostřednější inspirativní kontakt s krajinou. Vznikají tak malířské cykly, které autor selektivně převádí do grafiky. V grafickém pojednání oprošťuje Saska kresbu od detailů a zjednodušuje formu. Barevné odstíny dosahované soutiskem několika desek jsou sladěné v harmonii měkkých, převážně hnědých a šedých tónů.Výrazné proleptávání jednotlivých barevných plánů, vystihující bohatství hmotných struktur, evokuje hloubku a vzdušnost prostoru.Kromě volné tvorby zasahuje Saskova práce i do architektonického interiéru, oblasti užité grafiky, ilustrace a tvorby poštovních známek.
-
A35
Svítání
1.500KčA35Svítání
Rejhon Antonín
2020 • dřevořezba • 110×30×25 cmVyvolávací cena: 1500 KčO autorovi
Jmenuji se Antonín Rejhon, pocházím z Havlíčkova Brodu. Můj koníček je řezba soch motorovou pilou a následné opracování dlátem nebo vyřezávání malých Betlémů. Práci se dřevem mám rád i v lese.
-
A36
Bez názvu
6.500KčA36Bez názvu
Trbuškovi
nedatováno • keramika • 40×40×40 cmVyvolávací cena: 6500 KčO autorovi
Keramický ateliér Trbuškových Keramika Okrouhlička tvoří dekorativní a zahradní keramiku od roku 2004. Současně spolupracuje s renomovanými galeriemi v Čechách i na Slovensku a je mnohaletým vystavovatelem na největších českých keramických akcích v Berouně a Kunštátě, kde také získal ocenění za tvorbu.
-
A37
Tělo
Auction ExpiredA37Tělo
Kyselka Václav
2014 • malba na sololitu • triptych, v dřevěném rámu se sklem • 94×64 cmVyvolávací cena: 30000 KčO autorovi
Václav Kyselka – Vaky (* 1975) vystudoval v letech 1989–1993 brněnskou Střední školu uměleckých řemesel a poté pokračoval v letech 1993–1999 na Fakultě výtvarných umění Vysokého učení technického v Brně. V současnosti žije i s rodinou v obci Křoví u Velké Bíteše.Tvorba zahrnuje sochy a objekty ze dřeva nebo kamene do exteriérů zahrad nebo veřejných prostranství. V ateliéru vznikají sochy ze dřeva, epoxidové pěny nebo asambláže kombinované z více materiálů. V monumentálních skulpturách redukuje tvary do forem spirál, evolvent, sloupů a totemů nebo tvoří instalace závěsných rotujících objektů. V sérii menších objektů vytváří modely neexistujících pomníků, ironizuje prvky monumentálního sochařství a hledá u objektů hranice stability. Na tyto práce navazují sochy z poslední doby z barevné epoxidové pěny, které autor nazývá Vyvřeliny. Tyto práce v sobě zahrnují zachycení momentu bouřlivých procesů a pohybů. Souběžně vyřezává groteskní dřevěné figury skřítků, které zrcadlí lidské vlastnosti. Je autorem drobných i větších figurálních soch ze dřeva a bronzu. V zimních měsících rád maluje i kreslí, zkouší různé techniky i postupy. Nejčastějším tématem je člověk. Obraz je pro něj svobodným územím bez hranic.
-
A38
Aranžovací stojan
6.500KčA38Aranžovací stojan
Herold Jan
nedatováno • kovaný stojan • 50×35×35 cmVyvolávací cena: 6500 KčO autorovi
No a pár slov mojí práci. Moje kovářská firma byla založena v r. 1990. Kovářské řemeslo jsem ale provozoval od vyučení v r. 1959 a to v podniku Oseva v Havlíčkově Brodě a potom až do r. 1990 při hlavním zaměstnání v uvedené státní firmě jako na t.vz. povolení Národního výboru. Od r. 1991 jsem provozoval i „Pracoviště praktického vyučování „ ev. číslo 1 (první takovéto pracoviště v republice), pro praktickou výuku učňů. Adepti kovářského řemesla měli teoretickou výuku v kovářském učilišti a praxi absolvovali v mojí firmě. Tímto prošlo mojí firmou několik učňů. První byl můj syn Lukáš, který je také pokračovatelem firmy. Zabýváme se kovářskou výrobou jak běžného charakteru tak uměleckého. Účastníme se i jako vystavovatelé na „Hefaistonu“ na hradě Helfštýně a na „ Brtnických kovadlinách“ v Brtnici. V letním období jsem několikrát předváděl kovářské řemeslo na různých dětských táborech. Nabízený aranžovací stojan je prvotně určen k představení bižuterie, může samozřejmě sloužit i k jiným účelům. Je opatřen pevným podstavcem a otočnou svrchní nástavbou, jde tedy o jakýsi „kolotoč“.
-
A39
Dýmka
6.000KčA39Dýmka
Klouček Jan, JanPipes
2023 • dýmka • ruční výroba • 7×19×10 cmVyvolávací cena: 6000 KčO autorovi
Jmenuji se Jan Klouček a dýmky s mou značkou JanPipes profesionálně vyrábím od roku 1999. Má cesta k dýmkařskému řemeslu nebyla přímá; původně jsem studoval matematiku na Universitě Karlově a po té se věnoval obchodu. V roce 1992 jsem založil dýmkařskou prodejnu „Baker Street“ v Celetné ulici v centru Prahy, to byl životní zlom, který mně přivedl k dýmkám profesionálně. Později jsem měl tu čest, učit se dýmkařské řemeslo přímo v jeho kolébce, francouzském městě Saint-Claude. Pro vznik mé dýmkařské dílny byla důležitá spolupráce s přední francouzskou firmou Chacom. Její majitel pan Yves Grenard mi velmi pomohl při zahájení výroby dýmek a byl hlavním odborným rádcem. Perfektní zvládnutí řemesla a znalost materiálu považuji za základ pro kvalitní volnou tvorbu. Proto v začátcích byly sériové dýmky hlavní náplní práce v mé dílně. Až po získání prvotních zkušeností jsem se odvážil sám tvořit design mých prvních vlastních autorských dýmek. Dnes mě inspiruje architektura, přírodní i čistě technické motivy. Hledám soulad mezi tvarem dýmky a přírodní krásu briarového dřeva. Tvary mých dýmek jsou často výrazné ale stále striktně funkční. V roce 2007 jsem se setkal osobně v Anglii s Billem Ashtonem. Toto setkání a diskuse s ním mi otevřelo a zpětně objevilo prostor klasických tvarů dýmek, které se poslední dobou snažím v jemných variacích obměňovat. Další nedílnou součástí života mého a v mé dílně se staly amatérské dýmkařské workshopy. Nejdříve jsem je pořádal pro mé přátele dýmkaře z klubu a dnes jsou svým rozsahem dokonce již mezinárodní. Snažím se dát takto možnost kuřákům dýmky poznat vlastní zkušeností proces výroby dýmky a vyrobit si svou vlastní dýmku.